1. Vad krävs för att få handla hos Sidenslipsen Sverige?
    Vem som helst får handla hos oss. Är ni minderårig så bör ni rådgöra med målsman först.
  2. Betalning
    Vi tillämpar antingen förskottsbetalning till bankgirokonto, postförskott (Vid postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 49kr oavsett beställnings storlek. Vid outlöst paket debiteras 150kr.), kreditkortsbetalning (tryggt och säkert via Paypal), Paypal eller Moneybookers.
  3. Frakt
    Vid samtliga betalningsmetoder så tillkommer en fraktkostnad om 29 SEK. Handlar ni två slipsar eller mer, debiteras ingen fraktkostnad.
  4. Vem står som avsändare?
    Normalt så står Sidenslipsen Sverige som avsändare. Om ni av någon anledning inte vill att det ska synas att ni köpt slipsar (vilket man ju kan gissa sig till) så skriv det i meddelandefältet.
  5. Kan jag avbeställa en vara?
    Ja, om det sker senast klockan 08:00 dagen efter beställningen gjordes. Beställer du mellan kl. 00:00-07:00 så måste du givetvis höra av dig före klockan 08:00 redan samma dag. Om du beställer på en helg så räcker det om du hör av dig före kl. 08:00 på måndagen. Om du vill avbeställa en vara skickar du ett e-mail till
    info@sidenslipsen.se
    Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen

  6. Kan jag komplettera en order?
    Ja. Genom att skicka ett e-mail till
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
    enligt tidsramen i punkt 4.
  7. Hur fungerar det med reklamationer och returer?
    Bytesrätt och returrätt inom 14 dagar (så länge produkten är oanvänd). Frakt och eventuella postförskottsavgifter, återbetalas inte. Maila oss gärna på
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
    så hjälper vi till att få igenom reklamation eller returen.
  8. Hur går leveransen av min beställning till?
    Leverans av beställning: Beställningarna skickas ut med post. Leveranstiden är normalt 2-3 arbetsdagar. Om inte alla varor som du beställt finns i lager, så kontaktar vi dig via e-post, där du själv kan välja om du vill vänta tills vi får hem varan i fråga eller om du vill välja en likvärdig/annan produkt istället. Normalt sett så skall detta inte förekomma då vi tar bort de varor från hemsidan som tagit slut.
  9. Hanteras personuppgifterna konfidentiellt?
    När du skriver in dina personuppgifter tillåter du oss att använda dessa i vårt kundregister (i enlighet med Personuppgiftslagen, PUL). Utöver vårt eget kundregister hamnar uppgifterna ingenstans.
  10. Vilka kostnader tillkommer?
    Totalsumman (som du ser innan du skickar din beställning) är det belopp du skall betala, inga övriga avgifter tillkommer.
  11. Hur får jag snabbast hjälp och svar på frågor
    Genom att skicka ett e-mail till vår kundtjänst:
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen