1. Vad krävs för att få handla hos Sidenslipsen Sverige?
    Vem som helst får handla hos oss. Är ni minderårig så bör ni rådgöra med målsman först.
  2. Betalning
    Vi tillämpar antingen förskottsbetalning till bankgirokonto, postförskott (Vid postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 49kr oavsett beställnings storlek. Vid outlöst paket debiteras 150kr.), kreditkortsbetalning (tryggt och säkert via Paypal), Paypal eller Moneybookers.
  3. Frakt
    Vid samtliga betalningsmetoder så tillkommer en fraktkostnad om 29 SEK. Handlar ni två slipsar eller mer, debiteras ingen fraktkostnad.
  4. Vem står som avsändare?
    Normalt så står Sidenslipsen Sverige som avsändare. Om ni av någon anledning inte vill att det ska synas att ni köpt slipsar (vilket man ju kan gissa sig till) så skriv det i meddelandefältet.
  5. Kan jag avbeställa en vara?
    Ja, om det sker senast klockan 08:00 dagen efter beställningen gjordes. Beställer du mellan kl. 00:00-07:00 så måste du givetvis höra av dig före klockan 08:00 redan samma dag. Om du beställer på en helg så räcker det om du hör av dig före kl. 08:00 på måndagen. Om du vill avbeställa en vara skickar du ett e-mail till
    info@sidenslipsen.se
    Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
  6. Kan jag komplettera en order?
    Ja. Genom att skicka ett e-mail till
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
    enligt tidsramen i punkt 4.
  7. Hur fungerar det med reklamationer och returer?
    Bytesrätt och returrätt inom 14 dagar (så länge produkten är oanvänd). Frakt och eventuella postförskottsavgifter, återbetalas inte. Maila oss gärna på
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
    så hjälper vi till att få igenom reklamation eller returen.
  8. Hur går leveransen av min beställning till?
    Leverans av beställning: Beställningarna skickas ut med post. Leveranstiden är normalt 2-3 arbetsdagar. Om inte alla varor som du beställt finns i lager, så kontaktar vi dig via e-post, där du själv kan välja om du vill vänta tills vi får hem varan i fråga eller om du vill välja en likvärdig/annan produkt istället. Normalt sett så skall detta inte förekomma då vi tar bort de varor från hemsidan som tagit slut.
  9. Dataskyddspolicy
    För att kunna erbjuda dig våra tjänster behöver vi hantera information om dig. Vi vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar de uppgifter du lämnar och som vi samlar in. Därför skyddar vi den information som du ger oss, samt följer de lagar och regler som finns för att även skydda din integritet.

    Vi vill att du läser och förstår vad vi gör innan du beställer våra tjänster. Har du några frågor kan du alltid kontakta oss på info@sidenslipsen.se

    Denna dataskyddspolicy täcker all data som vi samlar in, till exempel från webbplatser, mejl, utbildningar eller evenemang.

    Så här hanterar vi dina personuppgifter

    Vi samlar inte in fler uppgifter än vi behöver och vi säljer aldrig uppgifterna vidare till tredje part. Men vi kan kombinera personuppgifter som samlats in på ett sätt (t.ex. en webbplats) med personuppgifter som har samlats in på ett annat sätt (t.ex. på kurser evenemang ).

    Vilken information hanterar vi?

    Vi hanterar information för att kunna ingå och fullfölja vårt avtal med dig, eller för att vi ska kunna förbättra vår information och tjänster till dig. Ibland hanterar vi uppgifter som är personliga, men inte personuppgifter. De uppgifterna redogör vi inte för här, men du är välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om det.

    Information som du ger till oss

    När du kontaktar oss på vår hemsida eller via e-post, när du köper en vara, eller vårt nyhetsbrev eller när du interagerar på våra sociala medier ger du oss information om dig själv och ditt företag. Det kan handla om

    • Person- och kontaktinformation såsom namn, adressinformation, e-postadress, mobiltelefonnummer, din yrkesroll eller din arbetsplats.
    • Betalningsinformation såsom fakturaadress eller referensperson

    Information vi samlar in om dig

    När du kommer i kontakt med oss kan vi samla in information om

    • Information om tjänster och leveranser – detaljer angående de tjänster du prenumererar på eller köper, till exempel uppdrag och nyhetsbrev som du läser
    • Finansiell information – kreditvärdighet
    • Historisk information – tidigare köp, deltagande på utbildningar och möten och betalningshistorik
    • Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, geografisk information, operativsystem, plattform och skärmupplösning
      (via statistikverktyg och nyhetsbrevssystem).

    Vilken av ovanstående information vi samlar in beror på situation, vi samlar inte alltid in all information. Personnummer behandlas bara i undantagsfall för särskilda tjänster som kräver legitimerad identitet.

    Vad gör vi med informationen?

    Vi använder dina personuppgifter enbart för att kunna genomföra våra uppdrag och förbättra våra tjänster. Här kan du se vilka uppgifter vi hanterar, i vilka situationer och vilken rättslig grund vi stödjer vår användning på.  

    När du beställer tjänster av oss hanterar vi personuppgifter i form av namn, yrkesroll, e-post och telefonnummer. Om du uppger andra personuppgifter i din kontakt med oss kan det innebära att vi hanterar dem också. Vi hanterar uppgifterna för att kunna utföra vårt uppdrag.

    När du kontaktar oss via vår hemsida, e-post eller telefon hanterar vi personuppgifter i form av namn, e-post och telefonnummer. Om du uppger andra personuppgifter i din kontakt med oss kan det innebära att vi hanterar dem också. Vi hanterar uppgifterna för att kunna utföra vårt uppdrag eller för att det ligger i vårt intresse (berättigat intresse)

    När du får information eller erbjudanden från oss via nyhetsbrev hanterar vi din e-postadress och statistik för hur du öppnar och klickar i vårt brev. Vi hanterar bara dessa uppgifter om du gett oss vårt samtycke.

    När du deltar i våra utvärderingar hanterar vi ditt namn och om du ger eventuella svar som innehåller personuppgifter på frågor i löptext. Vi hanterar uppgifterna efter samtycke från dig, eller då det ligger i vårt intresse.

    Vi kan också hantera dina personuppgifter i form av bild, film eller ljudupptagning där du är identifierbar i något av dessa format. Om du figurerar på bild, film eller ljudupptagning är det för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag, för att det ligger i vårt intresse eller för att du har gett oss ditt samtycke.

    Kommer vi dela vidare din information?

    Vi kommer aldrig att sälja dina personuppgifter till tredje part utan din tillåtelse. Men vi kan behöva dela din information med leverantörer och underleverantörer för att kunna utföra vårt uppdrag. Vi kan också behöva dela din information med myndigheter om vi måste göra det enligt lag.

    Att vi ”kan behöva” innebär inte att vi med automatik gör så, utan vi gör det bara när vi måste. Vi vidtar då alla rimliga åtgärder för att din information hanteras säkert även av tredje part.

    Om vi förvärvas av en tredje part kan vi behöva dela dina personuppgifter till den som förvärvat oss, för att uppdraget ska kunna drivas vidare. Om det händer kommer vi dock alltid att meddela dig det, så att du hur vi arbetar för att skydda dina uppgifter lika säkert som tidigare.

    Var behandlar vi dina personuppgifter?

    Vi strävar efter att alltid lagra dina personuppgifter inom EU/EES. I vissa situationer kan det hända att de behandlas utanför EU/EES av en tredje part, till exempel en teknikleverantör eller underleverantör. Vi kommer alltid att vidta alla rimliga åtgärder för att din information ska hanteras i samma nivå som det skydd som erbjuds inom EU/EES samt berätta för dig att detta sker. Vi vill att du alltid ska kunna känna dig säker på att vi hanterar dina uppgifter ansvarsfullt.

    Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

    Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket informationen samlades in och så länge det krävs enligt olika lagar, till exempel redovisningslagen.

    Dina rättigheter

    Du som registrerad hos oss har flera rättigheter som du bör känna till:

    • Du har rätt att en gång per år, begära ett registerutdrag. Det innebär att du får ett utdrag med alla uppgifter vi har om dig.
    • Du har rätt till att få dina personuppgifter korrigerade om de är felaktiga eller ofullständiga.
    • Du har rätt att begränsa hur vi hanterar dina personuppgifter i den mån det inte strider mot andra lagar. Du kan till exempel be oss inte använda dina uppgifter för reklamutskick.
    • Du har rätten att bli raderad (glömd) om det inte strider mot andra lagar.
    • Du kan när som helst återkalla ett samtycke genom att kontakta oss.
    • Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina uppgifter och de svar du får av oss kan du klaga på vår hantering hos Datainspektionen. Vi uppskattar dock om du ger oss en chans att bättra oss om du tycker att vi gör något fel.
    • Du kan invända mot direktmarknadsföring från oss.

    Kontakta oss

    Vi har en utsedd ansvarig person för dataskyddsfrågor. Vid frågor kring integritets- och dataskydd, vänligen kontakta oss på info@sidenslipsen.se

    Ändring av dataskyddspolicyn

    Om vi uppdaterar eller förändrar denna policy kommer vi meddela detta på vår webbplats. Vi uppdaterade vår policy 2018-11-06

  10. Vilka kostnader tillkommer?
    Totalsumman (som du ser innan du skickar din beställning) är det belopp du skall betala, inga övriga avgifter tillkommer.
  11. Hur får jag snabbast hjälp och svar på frågor
    Genom att skicka ett e-mail till vår kundtjänst:
    info@sidenslipsen.seDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen